neděle 1. září 2013

Jak běžel srpen - první měsíc s Pepa Teamem

Je tomu právě rok, kdy jsem otevřel dveře domu a vydal se během střídaným s chůzí na svůj první tříkolometrový okruh. A právě skončený srpen byl první měsíc, kdy jsem překonal ostych a vyrazil na několik skupinových tréninků s běžci Pepa Teamu. K tomu mě inspirovaly jednak články o trénincích z tohoto blogu a jednak snaha zpestřit si již poněkud nudné individuální výběhy z domu a motivovat se ve skupině stejných nadšenců. Jak tedy ten srpen běžel?

V srpnu jsem naběhal celkem 135 kilometrů, víc to letos bylo už jen v březnu. Bylo to tedy celkem 12 tréninků (z toho 4 s Pepa Teamem) a 3 závody, v čistém čase 13,5 hodiny (bez rozklusání, vyklusání apod.). Týdenní průměr kolem 30 naběhaných kilometrů držím celý rok a ani v nadcházejících měsících nemám v úmyslu ho příliš navyšovat (bude hodně závodů, bude také třeba hodně regenerovat). Půlhodinka čistého času denně se mi zdá být pro začátečníka jako jsem já rozumným objemem.
 
První srpnová dekáda byla zakončena Rajeckým půlmaratonem - výsledkově průměrný závod (2:06:43), nicméně pocitově pohodový. Druhou polovinu závodu se mi dařilo běžet ve slušném tempu - předběhnul jsem desítky běžců a nenechal se předběhnout nikým. Ovšem 62,5 minuty na desítce bylo úsměvným rekordem v pomalosti. Asi jsem doplatil na výkyvy v životosprávě i v počasí v týdnu dovolené bezprostředně před závodem (příště bude lépe nejdřív závodit a pak dovolenkovat).
 
 

Naprosto skvělý byl závod RunTour na 10 km v Olomouci 24. srpna. Nabitý optimismem po tréninku s Pepa Teamem jsem zaběhnul čas, o kterém se mi ani nesnilo (50:35). Čekal jsem sice, že bych mohl ohrozit dubnový osobák z Fortuna biegu v Cieszyně, ale že ho překonám o více než dvě minuty, to jsem opravdu nečekal Pomohla i přítomnost vodiče. V závěru měsíce jsem se po běhu z Palkovic na Kubánkov a zpět vrátil zase na zem. Žaludeční potíže mi sice zabránily, abych si závod plně užil, ale výsledkově jsem nakonec zásluhou rychlého seběhu neskončil až tak zle.

A tréninky s Pepa Teamem? V rámci prvního jsem běžel Cooperův test - bylo to ještě v útlumu po týdnu v Rajci, uběhnutých 2400 metrů nijak neoslnilo. Druhý trénink se mi vydařil nejvíc - přestože pršelo - zaběhnutých 5 kilometrových úseků v tempu 4:42 min/km mě hodně povzbudilo. Následné dvoukilometrové úseky byly pro mě těžké, tempo se stále zpomalovalo. Vydařený pak byl také víkendový trénink na trase závodu Palkovice-Kubánkov-Palkovice, ten jsem si užil víc než pak samotný závod.

Začiná nám září, kalendář závodů je nabitý, zlatým hřebem bude pro mě Ostravský půlmaraton, snad to na čtvrtý pokus pod ty dvě hodiny dám. A na tréninky s Pepa Teamem budu samozřejmě chodit dál!

2 komentáře: