čtvrtek 26. září 2013

Slezanská HODINOVKA

Na posledním úterním tréninku se domlouváme, že se následující týden potkáme ve středu na Slezanském oválu, kde se bude kroužit hodinový závod. Osobně velké ambice nemám, po Hrabovském 1/2M se necítím úplně fit, a tak se především těším na výkony ostatních.
Vladanovi se nabízím, že to spolu potáhneme v jeho vyšší tréninkové zóně, kterou ladí na blížící se 1/2M v Ostravě, v Bělském lese.
„Nečteš, nevíš!“ To mě zdraví Klára Maštalířová, dnes v roli pořadatelky závodu. Přicházím pozdě a ještě se divím, těsně před mým příchodem startuje rozběh mužů mé kategorie, takže se všemi se zdravím, jakmile mě míjejí.  Propozice jsem sice četl, ale jen jednou, více časů pro jednotlivé kategorie jsem si nějak zprůměroval a ono to bohužel nevyšlo. 2km zahřívací běh z domova mě ještě chvíli hřeje, ale počasí je dnes spíš chladnější. Jdu se zaregistrovat na dalších rozběh mužů nad 55 let a žen, takže mám před sebou necelou hodinu čekání, které zaháním pár ovály a konverzací s lidmi kolem.
Na dráze krouží spolu s dalšími závodníky Rosťa Trávniček, Roman Řeha, Filip Landsberger, Jarda Vernanský z Ostravské pobočky Pepa teamu J a Vladan Pecha. Všichni vypadají koncentrovaně, až mám obavy je povzbuzovat, abych je nevykolejil z rytmu. Chybí tady Radim Lipták, který se objevuje o chvíli později, přišel pouze na skok z práce, ale běhat dnes nebude.
Tempo si všichni drží konstantní, v závěru jde vidět v obličejích některých závodníků, že už toho mají tak akorát, ale rychlost se zvyšuje a na rovince dráhy v posledních sekundách mocně finišuje Tomáš Blabla, po odpískání konce, ihned ulehá do trávy a vypadá vyčerpaně. Vybojoval si pěkné 3.místo , snad je spokojený. Náš Rosťa dobíhá 2. ve své kategorii!



Organizace dalšího rozběhu je celkem svižná, už stojím na startu v hloučku lidí, hemží se to žlutými „kanárky“ : Lída Trávničková, Lída Šokálova, Terka Tralalová J , Franta Holec, pokračoval bych dál, jak minule zmiňovala Terka, každý má jinou týmovou příslušnost, ale tak nějak k sobě patříme . Opravdu přátelská atmosféra.
Je odstartováno, v hlavě mám pořád nastaven čas na km 5,10 – 5,20 , ale po prvním kole Terce hlásí gps, že kroužíme o minutu na km rychleji. Nejprve se až leknu a zpomalím, ale po druhém kole začínám zrychlovat a postupně se trháme. Máme dvě časové kontroly, na startu je hlavní kontrola, zapisující počet kol, která nám zároveň hlásí časy při sudých km a pak na 200m je pán, jenž vykonává podobnou kontrolu a poctivě všem hlásí uplynulý/zbývající čas. Je skvělé pozorovat pány v letech, kteří mi nakládají postupně jedno kolo za druhým, mají elán, chuť závodit, to se mi moc líbí! Z řad něžného pohlaví si velkou pozornost získává Veronika Siebeltová, která je hnána kupředu svým trenérem a opravdu jí to šlape. Já se držím strategicky za Zbořilovou Ivanou a Szotkowskou Lucií. První půlhodinku je maximálně využívám, což mi oplácejí následnou hrou: kočky utíkají, myšák je dobíhá J . Po pár kolech nasazují vyšší tempo, nebo naopak já zvolňuji, v danou chvíli to neumím vyhodnotit, jisté je, že nejsem schopný se jich držet. Kluci z prvního rozběhu jsou už u dráhy a mohutně nás povzbuzují, za to jim patří velký dík! Až se trochu stydím, že jsem podobně neskandoval při jejich hodinovce.
Probíhám startem a kontrola mi hlásí čas na 10km cca 45:40 , to mě nabudí, protože jsem právě překonal svůj dosavadní OR a ihned začínám lehce zrychlovat. Když míjím Terku, jen kývnu a pádím dál, v uších má sluchátka a decibely pronikající až ke mně ji pohánějí kupředu. Kolem tratě je už mnoho povzbuzujících lidí, tempo pořád lehce navyšuji a posledních 5 minut se snažím o vykroužení každého metru. Bum, prásk! Je konec. Vítězně si zakřičím, třebaže jsem nevyhrál.
Chvíli čekáme na zpracování výsledků, mezitím si předáváme dojmy, kdo se jak trápil, která zatáčka byla zákeřnější, apod. J .
Na bednu se dostává Terka, která ukořistila krásné 3. Místo. Další medailistka je Lída Šokálová, taktéž 3.místo, probíhá focení, gratulace a následný úprk domů. Myslím, že jsme všichni odcházeli spokojeni, v dobré náladě. Další setkání nás čeká tento víkend v Ostravě? Ano!


Celkové výsledky zde
http://www.atletikafm.cz/vysledky/vysledky-2013/slezanska-hodinovka/
Fotky
http://atletikafm.rajce.idnes.cz/Slezanska_hodinovka_2013/ 

Žádné komentáře:

Okomentovat