čtvrtek 9. ledna 2014

Robert: sumarizace 2013 / plány 2014

Rok 2013 byl v mé běžecké "kariéře" přelomový, především tím, že jsem byl schopen každý měsíc se dotlačit k této fyzické aktivitě :-) . Předchozí roky jsem zkoušel běhat, neběhal jsem. 

Leden

Hned první víkend startuji v běhu na Lysou, pod záštitou lysacup.cz , jedná se o etapu z Krásné, která mi dá pořádně zabrat, ale nenechávám se odradit a pokračuji i v následujících víkendech. Je to zároveň můj první běžecký závod, i když ho z větší části odchodím :-) .
Trénuji po večerech ve městě, dostávají se první účinky špatné běžecké techniky - kolena, okostice, achilovka, zkracování svalů, co víc si přát?

Únor

LC závody jsou pro mě drogou, kupuji si sporttester a hlídám si tep, který od první minuty vyběhnutí drží stabilní 95-100% maximum, na které dosáhnu při jakémkoliv typu běhu. Běhy málokdy dosáhnou tepové úrovně pod 160, hrudní pás čím dál více nechávám doma.

Březen - Duben

V hlavě se mi zrodila myšlenka maratonského běhu, začínám trénovat podle sestaveného plánu, nalezeného někde na webu. Místo 20 týdnů plán zkracuji na cca 11 týdnů. Registraci na závod nakonec neodesílám. Přesto nenápadně protahuji tréninkové vzdálenosti, zdravotní komplikace jsou ojedinělé a občas zkouším běžeckou ABCD.

Květen

Připravuji se na horský běh na Lysou, začínám rozlišovat běhy pro regeneraci, nebo naopak vkládám první intervaly různých variací, ty mě baví, ale přeháním to s intenzitou a po pár týdnech jde výkonnostní křivka dolů. 

Červen

první víkend běžím závod na Lysou, pocitově výkon mnohem lepší než na začátku roku. V cíli se seznamuji s Pepany. 
Rodinná dovolená mě odstaví od pravidelného běhu, vyzkouším si běh na boso a po návratu z dovolky cítím, že není tak těžké po delší pauze začít opět pravidelně běhat.

Červenec - Srpen

Oživuji opět maratonskou přípravu, registruji se na Ostravský maraton, začínám běhat společně s členy Pepa teamu a ten pravý vítr do plachet přichází. Běh v kolektivu má na mě pozitivní dopad ve všech směrech.
Běžím pro mě neplánovaný závod Palkovice-Kubankov-Palkovice, maximální nadšení - z trasy, pocitů, lidí. Začínám víc uvažovat nad častější účastí v závodech.

Září

Běžím svůj první 1/2M v Ostravě-Hrabové, opět skvělá atmosféra i zážitky. Následuje Slezanská hodinovka, tabulky osobních rekordů postupně doplňuji a v závěru měsíce zapisuji i čas maratonu, který si užiji se vším všudy. Pokusy o další tréninky jsou po M velmi těžké a sám tomu nevěřím, že nejsem schopen pokračovat v rozjetém tempu.

Říjen - Listopad

Po pár týdnech opět běžím, aniž by mě něco bolelo, ale přesto na 100% to není. Zkouším různé metody strečinků, doplňkové cvičení. Hornická desítka jako tečka za pěknou sezonou mi nestačí, další ročník LysaCupu už mám v kalendáři a do konce měsíce pár etap odběhnu, přesto tréninky mimo závody jsou slabší.

Prosinec

Žiju Lysacupem, opět poctivě trénuji a běh si maximálně užívám.

Plány 2014

- zlepšení efektivity běhu a začlenění rozmanitých variací tréninků/výběhů
- účast na LC 2014/2015
- horský Perun maraton v květnu
- Lysohorský čtyřlístek v srpnu
- společné tréninky a výběhy do okolí
- každý týden min. 1x vyběhnout Lysou :)
- užívat si toho, že jsem zdravý a předávat dál své poznatky a nadšení!
Pepani, díky! 

Žádné komentáře:

Okomentovat